söndag 5 oktober 2008

Kräftor, dikeskörning och Elvis

It's been a hard days... Vi har jobbat hela dagen och sen bastade vi. Varmt och skönt var det. Framåt 20-tiden åt vi kräftor, ostpaj och till efterrätt blev det melon. Lasse (Anders pappa) diskade och jag torkade och sen tog Anders, Lasse och jag tunnpromenad. Det var verkligen kolsvart ute och vi såg inte flasklock. Men det var ingen fara för vi hade ju Lasse med oss som har gått den vägen till tunnan 1000 gånger. "Följ glöden på min cigarr så ordnar det sig!". Sagt och gjort, jag och Anders följde glöden och hör ett oj j_vlar... Hmm tänkte vi men följde glatt efter nedför en slänt varpå jag säger: Men vägen har ju ingen sån här backe och Lasse som har gått in i elstänglset till kohagen svarar: Oj vi har gått fel där är ju träden vid sidan av vägen och vi är på fel sida av dom. Vi löste problemet och tog oss till tunnan. Sen satte vi oss framför brasan med varsin kopp espresso och bara hade det bra. Anders tog fram gitarren och jag och Lotta (Anders mamma) sjöng stämmor. Säkert jättevackert! Framåt 00.30 åkte Elvis på. Standard på landet innan sängdags... 

Inga kommentarer: