lördag 28 augusti 2010

Att vakna på landet

Jag vaknar tidigt. Ett svagt morgonljus sipprar in från det lilla fönstret i Elmers bod. I sängen på andra sidan rummet snusar min finaste älskling fortfarande. På andra sidan rummet är bara en armlängds avstånd i Elmers bod. Jag sträcker på mig och tar ett djupt andetag. Den friska luften från det öppna fönstret blandas med den speciella men så mysiga doften som bara finns i boden. Doften går inte att beskriva, men den dröjer sig kvar i kläder och i håret och gör att man flera dagar efteråt kan ta ett klädesplagg och borra in näsan i det och dra in doften av Elmers bod och av landet. Gardinen fladdrar till och jag känner den lite kyliga och fuktiga morgonluften mot ansiktet. I sängen är det varmt och skönt och jag vänder mig på sidan och försöker somna om. Än är det inte dags att gå upp och påbörja dagens arbete.

1 kommentar:

Lillemor sa...

Åhh så mysigt det låter =)

Ha en underbar helg Massor med kramar till er!