onsdag 4 augusti 2010

I väntans tider...

och nej, jag är inte med barn. Det är ju min semester jag ihärdigt går och väntar på och nu är det bara en arbetsdag kvar! Lyckan var gjord när jag fick reda på att jag kunde ta min kompensationsdag för 6/6 nu på fredag. Tänk er semester en hel dag tidigare än tänkt... Det är stort det! Hoppas bara att vädret skärper till sig lite, för det skulle ju vara skönt med lite sol.

Det blir en hemmasemester den här gången, förutom en liten tripp upp till Borlänge och syrrorna. Ska bli så skönt att bara gå här hemma och fixa med sånt som inte riktigt har blivit av sedan vi flyttade in. Måla spikhål i listerna i vardagsrummet, sätta upp tavlor och packa upp de sista flyttlådorna för att ta några exempel. Sen har vi faktiskt några lite större projekt som också ska göras. Vi måste byta ut vårt staket och kitta om fönstren ute på altanen. En sväng till IKEA måste vi nog också göra så att ljus- och servettförådet är ordentligt uppfyllt inför hösten. :)

Säg det med mig i kör S E M E S T E R! Äntligen är det min tur!

2 kommentarer:

ELIN sa...

Du förtjänar det!! Och jag tycker att jag förtjänar lite till semester faktiskt. :(

lillemor sa...

ha ha vad du tjatar om semester de är onödigt =P hihi nej då.. Du är helt klart värd semester nu, jag kommer och tar över bördan på jobbet på måndag. Så jag hoppas du får en underbar ledighet. Kommer att sakna dig massor.Vi ska till trägårn ikväll om ni vill följa med, Ida kommer också. Är där från 19 =) Kram kram