måndag 1 september 2008

Hemma igen, men fortfarande semster

Då var det måndag igen och dessutom ny månad. September, den första höstmånaden... Känns rätt tungt eftersom det inte blev så mycket av sommarvärme. Det var ju bara i början av juni och i mitten av juli som det var riktigt varmt. Däremellan har det evinerliga regnet öst ner... Nåja, nu blir det nya tag. Ska få fart på min träning ordentligt nu och det ska bli riktigt roligt!

De sista dagarna på landet åkte vi runt med bilen. Vädret blev bättre, men det var inte stålande. På onsdagen åkte vi runt Tåkern som är en sjö som har ett väldigt rikt fågelliv. Vi stannade vid två olika fågeltorn och Anders tog massor av kort. Dock såg vi inte så många fåglar på grund av det regniga och disiga vädret. Vi avslutade dagen med en fika på Stubbegården. En jättevackert belägen gård på den östgötska slätten som har kakbuffé. Jag har aldrig sett så mycket kakor på en och samma gång och jag har nog aldrig ätit så mycket kakor på en och samma gång heller.


I torsdags åkte vi mot Gränna för att kolla på Brahehus, det blev dock inget med det eftersom vi istället bestämde oss för att åka över med färja till Visningsö. Tog bilen med oss och åkte runt och kollade på gamla slottsruiner, järnåldersgravar och liknande. Vädret visade sig från sin bättre sida och solen sken den mesta av tiden. Inte en droppe regn! Väl tillbaka i Gränna bestämde vi oss för att äta på en av restaurangerna i hamnen. Jag fick välja och jag valde fel! Helt fel! Det som såg ut att vara en mysig liten hamnkrog visade sig vara ett hak. Hade vi beställt pizza så kanske vi hade blivit nöjda, men det gjorde vi inte. Varsin "planka" kom in och det var det tråkigaste jag har sett och inte smakade det särskilt gott heller. Petade i oss maten på 10 minuter och tog sedan bilen hem. Bråkade hela bilresan och det eskalerade lagom tills vi svängde in på landet. Efter att ha bråkat en stund bestämde vi oss i alla fall för att bli vänner igen och vi avslutade kvällen framför brasan med ost, kex och rött vin.

Fredagen bjöd på städning eftersom vi skulle åka hem till Norris. Vi tog det lugnt och varvade städning med att vara ute i trädgården. Solen sken även den här dagen. Framåt 16-tiden packade vi bilen och begav oss hem till lägenheten. Ganska skönt att vara hemma igen även om vi har det toppen på landet. Käkade på Black Lion tillsammans med Jensa innan han och Anders gick till Palace för att spela med Lalles Bodega.

I lördags var det kräftskiva ute i Luddingsbo tillsammans med Lalles och respektive. Hade jättetrevligt och åt massor med kräftor. Något som jag däremot inte rekomenderar är snaps. Livsfarligt! Kvällen slutade med att jag kräktes i en buske och sen baxade Anders in mig i en taxi och så åkte vi hem. Inte bra alls... Igår var jag jättebakis hela dagen och fick inte behålla något, varken mat eller dryck. Låg och halvsov i soffan framför tv:n hela dagen.

Inga kommentarer: