lördag 18 juli 2009

Härligt värre!

Harry Potter och halvblodsprinsen var jättebra. Jag hade tänkt att jag skulle snabbkolla på de andra filmerna eller läsa baksidestexterna på boken för att komma ihåg den lite mer innan jag såg filmen, men jag hoppade över det och det gjorde absolut ingenting. Tack och lov att de inte bytte ut skådespelarna efter den tredje filmen, eller när det nu var tal om det. För mig skulle det vara jättesvårt att se någon annan som Harry, Ron eller Hermione. Anders var inte lika nöjd som jag, men han har å andra sidan inte läst böckerna och sett alla de andra filmerna. Han tyckte dock att den var underhållande. Mitt betyg blir högre än så... 4/5 trollstavar lätt!

Innan vi stack iväg grillade vi pepparbiffar och haloumiost och till det hade vi färskpotatis och en grekisk sallad. Gott, men köttet var lite torrt. Det var härligt att kunna sitta ute i alla fall. Jag älskar sommaren!








Dagen bjuder på städning... Tråkigt men välbehövligt! Ikväll tänker vi lyxa till det med räkor och vitt vin. Det här blir en helg där vi verkligen ska rå om varandra... Vi har inte haft så många helt lediga helger ihop på länge nu, så det behövs!

2 kommentarer:

ELIN sa...

Vi ska gå på Harry imorron! Jag väljer att lita på ditt omdöme och inte Anders. :) Och jag kan inte uppdatera mig de tidigare böckerna/filmerna för alla är nerpackade i lådor på Ö.P 48. :D

ELIN sa...

Och du, TRE bloggisar på bara en dag. Nu får du mig att känna mig dålig. ;)