lördag 24 oktober 2009

Sjukt tråkig vecka

Halsfluss! Jag säger bara halsfluss. Jag har legat nerbäddad med 39 graders feber och haft så ont i halsen att jag har gråtit. Nu kanske en del av er vana "halsflussare" skakar på huvudet och smackar lite med tungan mot tänderna och tänker: men lilla gumman, så farligt är det faktiskt inte. Men jo! Så farligt var det faktiskt för mig, som bara har haft halsfluss en gång förrut. Den halsflusssen gjorde också ont, men inte som den här!

Nu snart en vecka senare och 3 dagar in på min penicillinkur känner jag mig okej. Jag har fortfarande lite ont i halsen, men nu är det pyttelite jämfört med hur det har varit. Däremot är jag så trött. Jag känner mig som en liten tant som måste sätta mig ner och vila när jag har gjort något. Allt tar sån tid! Sätta in 3 saker i diskmaskinen - vila 10 minuter, gå upp för trappan - vila 10 minuter, ta en dusch - vila en halvtimme.

Nu ska tant vila en stund. Det tar på krafterna att tänka!

Inga kommentarer: