fredag 4 december 2009

Dags att blogga igen!

Det har hänt en del på den månad som har gått sen jag bloggade sist. Det absolut största är att vi håller på att köpa ett fint hus i Lagerlunda. Vi har vunnit budgivningen och idag har vi varit och besiktigat huset. Tack och lov var det i princip bara småsaker som besiktningsmannen tog upp. Saker som hör till rent underhåll av ett hus. Skönt! Tror att både jag och Anders andades ut. Nu återstår pappersarbetet och sen är huset vårt! Can't wait...

I övrigt så har jag sökt ett jobb internt på företaget, men tyvärr gick det inte hela vägen. Väl värt ett försök i alla fall! Det komiska var att under de 10 minuterna som jag befann mig inne på mötet med min chef och fick nej till jobbet så ringde säljaren för att tala om att han accepterade vårt bud på huset. Snacka om mixed feelings. Jag ringde till Anders och grät och sa: Jag fick inte jobbet, men vi har köpt hus.

Jag gissar att det kommer bli mycket husprat nu ett tag framöver. Det är en del att renovera och fräscha till. En del kommer vi göra själva och en del får vi nog ta hjälp till. Huset är i alla fall helt inflyttningsbart som det är, så det handlar framförallt om ytskikt och färgval och liknande.

Åh! Jag är så glad att vi har kommit så här långt! Är lite orolig för att det ska hända något som gör att vi inte får huset, så jag håller alla tummar för att allt ska gå vägen.

1 kommentar:

Ullis sa...

Vad kul att ni fick huset! :) Det var ju tur att du fick lite positiva nyheter också igår. Förstår att det är mycket i huvudet nu, och jag kan bara säga att det kommer fortsätta! ;) Vi ses på måndag, då ska vi fira! :) Kram