måndag 15 mars 2010

Helg i 190

Så var det måndag igen. Jag förstår inte att helgen alltid flyger iväg. Jag kom hem i fredags och påbörjade helgmyset med en skön bastu och så thaimat på det. Elin och Christian tittade förbi en sväng för att kolla in vardagsrummet och för att umgås så klart. Självklart har Solsidan blivit ett fredagsmåste! Så sjukt roligt! Eller vad säger ni?

I lördags fokuserade vi på att få Anders arbetsrum färdigt. Allt stannade på något sätt av eftersom inte vardagsrummet var färdigt när vi flyttade in och vi inte visste riktigt hur vi ville ha det därinne. Nu när det är möblerat och klart är det lättare att ordna till de andra rummen också.

På eftermiddagen kom världens finaste trollungar för en sleepover. Massor med bus, mys, skratt och fniss, men också en hel del 4-års trots. Jösses vad envis man kan vara när man är 4 år och pluppen kan han med!

Som avslutning på helgen drog vi till Ikea och köpte förvaring till våra kläder och cd-skivor. Var faktiskt förvånad över mig själv eftersom jag inte stoppade på mig massor av saker som vi egentligen inte behöver. Anders hävdar att det har med flytten att göra och att jag har insett hur mycket skräp vi har. Men nja, jag vet inte riktigt... Jag tror snarare att det har att göra med att det var riktigt länge sen jag var på Ikea sist och att jag helt enkelt har lagt av mig. Väl hemma kom jag nämligen på säkert 5 onödiga saker som vi kanske skulle ha köpt när vi ändå var där. Ja ja vi kommer behöva åka dit snart igen, så då har jag chansen!

Inga kommentarer: