måndag 5 april 2010

April april...

I morse var jag tvungen att gå upp 6 eftersom jag skulle jobba några timmar idag. Redan när klockan ringde kände jag att något inte riktigt var som det skulle. Jag kunde inte komma på vad det var hur mycket jag än försökte. Kanske inbillade jag mig bara, eller var det det tidiga uppvaknandet som gjorde det? Nåja jag försökte ruska av mig känslan och klev upp, började fundera på vad jag skulle sätta på mig för kläder, råkade titta ut på den blöta snön som singlade ner och landade med ett plask på marken, fortsatte fundera på klä... Vänta nu! Det snöar ute?! Jag som absolut trodde att våren hade kommit igår när jag stod i linne och skruvade fast blomlådshållarna på garaget och tyckte att det var lite varmt. Inte konstigt att jag vaknade med en obehaglig känsla... J**la aprilväder!

1 kommentar:

Lillemor sa...

Nog blev man förvånad alltid när man tittade ut ... Skit-snö!! Tror de var T som önskade sig snö i present. Hon blev överlycklig när jag sa att hon fått SNÖ i födelesdagspresent. Tror blev gladast åt att snön föll sakta ner utanför fönstret haha...
Ses senare. Kram kram