fredag 22 juli 2011

Dunder och brak

Oj oj vilket åskoväder som drog in över stan i natt. Vaknade av världens muller och hade väldigt svårt att somna om sen. Låg och kramade Anders arm och varje gång det mullrade kramade jag till lite extra hårt, så han fick inte heller sova... Tur att jag har honom som skyddar mig mot alla faror! ;-)

Idag är det fredag och bara några timmars arbete innan en ledig helg väntar. Det ska bli så skönt, även om jag har haft en väldigt kort arbetsvecka den här veckan. Gick och blev sjuk i söndags och låg hemma måndag och tisdag med feber och ont i halsen. I onsdags var jag ledig så det blev bara två arbetsdagar. Ganska skönt så här i efterhand nu när jag är frisk och kry igen.

Helgen blir lugn och skön. Anders spelar på Sam's krog på lördag och idag har vi pratat om bio, men vi får se hur det blir. På söndag åker vi till Västervik och ser The Ark för troligtvis sista gången. Lite sorgligt känns det allt, med tanke på att jag har följt dem sedan de släppte första singeln. Det är å andra sidan ett bra beslut att sluta medan man är på topp. Jag kommer ju hellre ihåg alla bra konserter och alla fina minnen än fortsätter åka på konserter med dem där de kanske inte levererar det man förväntar sig. Hoppas i alla fall att vädret blir skapligt så att vi inte behöver stå i ösregn.

Nu ska jag fortsätta jobba här! 

Inga kommentarer: