fredag 8 augusti 2008

Fina fina Josefine

Vi har haft fint besök här hemma. Nämligen av en liten dam vid namn Josefine. Jag hämtade henne i onsdags eftermiddag efter jobbet och så gick vi hem och väntade på farbror Anders, som om ni inte visste det är "bjoj till min pappa" (Josefine 2,5 år). Hjälp, ska hon kunna sånt?

Käkade middag och myste och sen vid 20-tiden var det dags för sängen. Josefine sov på en madrass i vårt rum, för nu är hon ju en "stoj tjej" så då kan hon ju inte sova i resesängen som vi har. Jag var helt slut när hon väl somnade vid 22!!!. Hon var jättepigg och glad och låg och pratade om allt mellan himmel och jord. Till exempel så kunde det låta så här efter en stunds funderande:

Josefine: Chjistina haj du en gåd (innergård) som jag kan leka på?
Jag: Nej, det har jag inte.
Josefine: Då kan du söpa (köpa) det en dag!

Om man inte låg inne i rummet med henne så kom hon upp med 10 minuters mellanrum och frågade vad vi gjorde. När hon väl somnat kilade Anders ner till Bishops för att träffa vänner som är här från Los Angeles och jag slängde mig i soffan och kollade på en film.

Igår vaknade vi 8.30 och myste lite i sängen innan det var dags för frukost. Anders gick till jobbet tidigt så han missade myset. Vädret var ju inte det bästa så vi tittade på Dumbo och sen bakade vi hallonmuffins. De blev jättegoda! På eftermiddagen träffade vi Philippa (och pappa Sebbe) och lekte en stund och sen var det dags att lämna tillbaka skruttan till hennes föräldrar. Som tur är kommer hon hit nästa helg och ska sova över igen.

Inga kommentarer: