fredag 22 augusti 2008

Long time no see

Ja, nu var det ett tag sen igen och mycket har hunnit hända. Det får bli en uppdatering!

För en och en halv vecka sen närmare bestämt 11/8 hade vi våra underbara vänner Marcus & Rebecca (som bor i Los Angeles) och Nicke här på kräftskiva. Mmmm vad gott det var! Det blev massa kräftor, snaps, öl och massa mys.




Förra helgen var vi barnvakt åt Josefine medan päronen och lillebror var på 40-årsfest i Västerås. Anders la lapsteel på Tjinns skiva, så jag och Jossan var med i studion ett tag och sen gick vi hem och åt lunch. Lilla skruttan har slutat sova middag så hon var kanske inte på sitt allra mest strålande humör och det slutade med att hon kröp upp i mitt knä, tittade på mig med tårfyllda ögon och sa "ja ä trött" och la sig mot min axel och somnade. Kan man göra annat än att låta henne sova en stund... Så efter hennes powernap på ca 20 minuter var det full fart igen. Gick ner till studion och fikade med Tjinn och Anders som var klara och sen tillbaka hem för att börja förbereda kvällens Tacos. Vi hann med ett snabbt bad också. Vid 18-snåret kom Tjinn över och vi käkade tacos allihop. Josefine var mycket nöjd med matvalet och stoppade i sig massor med mat. Efter maten blev det Dumbo i soffan. Ja, det var väl kanske framförallt Josefine som tittade och vi andra satt mest och pustade över hur mätta vi var. Tjinn gick omkring 20 och då var det läggdags för lilla damen. Hon fick ligga på en madrass i arbetsrummet för hon springer upp och ner så mycket innan hon kommer till ro och då känns det bättre att ha henne på nedervåningen. Den här gången tog det bara ca 1 timme innan hon somnade! Jag och Anders softade en stund och såg en film och sen bar vi upp Jossan och madrassen till vårat rum och gick och la oss.




Josefine vaknade vid 7.30 och kröp ner hos mig en stund, men vid 8 var det slut på myset och vi gick ner och åt en lång härlig frukost. Vädret var inte det bästa men vi tog på oss regnkläder och gick till en park och lekte och sen var det dags för korv med bröd. Efter avklarad lunch stack Anders iväg till replokalen för att städa den och jag och Jossan tog det lugnt en stund och sen bakade vi muffins. Josefine är väldigt rädd för allt som låter så när vi skulle vispa med elvispen ville inte hon vara med i köket utan hon gick och satte sig och kollade på Dumbo under tiden. Ja ni kanske märker att hon är väldigt förtjust i Dumbo. Vi kan den utan och innan och jag börjar till och med fundera på om den kanske ska försvinna, helt enkelt tappas bort. Jag har ju faktiskt en Disney-samling på sisådär 35 filmer, så det finns ju annat att se på. Nåväl, när muffinsarna var klara kom Anders hem och vi fikade. Smaskens var det med hallonmuffins! Vid 16-tiden kom Johan och Kerstin för att hämta Josefine, vilket inte var det lättaste eftersom hon ville visa alla leksaker, pussel och gosedjur som hon har här. Det slutade med att Johan fick ta en storgråtande Josefine under armen, Anders tog vagnen och jag tog hennes grejjor och så gick vi ner allihop till bilen där Kerstin och Jonathan väntade. Vi hade i alla fall en kalashelg med Josefine, men jag ska ärligt erkänna att det var ganska skönt att sätta sig ner i soffan och bara ta det lugnt när hon hade åkt hem.



En annan rolig grej som hände den 16/8 var att Kerim och Mia fick en liten pojke som ska heta Noel. Här tog det inga 3 månader att bestämma namn inte...

I onsdags var vi hemma hos Anders föräldrar och käkade tilsammans med Marcus och Becci. Jättemysigt! Det är så synd att det är så långt mellan Norrköping och LA... Men vi funderar på att åka över till dom nästa sommar. Hoppas att vi kan få ihop det med semstrar och deras jobb. Marcus är kompositör och Becci är opersångerska så det beror lite på hur mycket jobb de har.

Igår blev det en öl eller två på Harrys med Sebbe och Nikki. Tanken var att vi skulle kolla in några av banden som spelar på Augustifesten, men det blev inte så. Kalaskul hade jag i alla fall! Hoppas att du kom upp ordentligt i morse Nikki!

Idag är det sista jobbdagen innan jag har 12 dagars semester. Ska bli så skönt att vara ledig igen. Liverpool ska föresten spela på gamla torget idag och Anders ska vara med. Kila ner och kolla på dom vetja! Själv jobbar jag till 22, så jag missar det mesta idag. Jaja, thats life! Jag har ju semester efter det.

Inga kommentarer: