torsdag 11 juni 2009

Sjung om studentens lyckliga dar...

Studenterna springer ut här i Norrköping idag och det har tutats, sjungits, tjoats och skålats för fullt här hela dagen. Blir så glad av att höra hur lyckliga studenterna är och så kan jag ju inte låta bli att tänka tillbaka på min härliga studentdag och lyckoruset (ja, det var ett lyckorus, inget annat rus!) jag kände hela den dagen. Härligt! tråkigt bara att vi inte har någon student att fira. Det dröjer många år innan det är dags för studentskiva igen. Supertrist tycker jag!

Jag vet att det har varit bloggtorka ett tag, men det är svårt att blogga från ett fält i Blekinge... Vi har varit på Sweden Rock Festival. Det var jättekul som vanligt, men inget höjdarväder det här året. Eller ja, dagarna var okej, men det var så kallt på kvällarna och nätterna! Som tur var sov vi i bil. Heja hotel Volvo! Hade inte fixat att sova i tält... Usch och fy! Då hade jag nog frusit ihjäl! Ja, ja, vi hade i alla fall fantastiskt roligt. Lovar att skriva lite mer om festivalen och lägga ut lite bilder.

Nu är vi i alla fall tillbaka i verkligheten igen med jobb, storhandling, städning och allt annat som måste göras. Det känns faktiskt rätt skönt!

1 kommentar:

ELIN sa...

Jag tänker bara på att det är NIO år sen jag tog studenten!! Inte undra på att dagens studenter kollar på en som att man är gammal o mossig. Vi måste höras nån dag så du får berätta lite (läs: MYCKET) om festivalen! Puss o kramis!!