söndag 27 juli 2008

Sommar = Böcker

Ända sedan jag var riktigt liten så har jag älskat böcker i alla dess former. I början var det någon som läste för mig, men redan när jag var 4,5 år lärde jag mig läsa själv. Pappa kom på mig med att ta böcker från hans bokhylla och smygläsa dem när jag trodde att ingen såg. Mina böcker var ju inget roliga... De kunde jag ju utan och innan. Det stora bokintresset har följt mig genom åren och jag har haft perioder där jag till exempel bara läste Kitty-böcker. Jag älskar fortfarande att läsa, men problemet är att jag inte har lika mycket tid längre. Jag brukar försöka läsa lite innan jag somnar, men oftast är jag så trött så ögonen går i kors redan efter ett par sidor. Men så kommer den då äntligen den ljuvliga bokslukarårstiden. Sommar = Semester = Läsa böcker i solen. Det här är vad jag tänker läsa i sommar...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ser några böcker jag vill låna sen ;)

Nu är det dags för mig att bli lika flitig blogg läsare av din bloss som du är av min!

Anna Eleonor sa...

Halloj! Jag hittade hit eftersom jag sökte på ordet Kittyböcker. hihi. Jag har samma dilemma som du. Hinner inte läsa under terminerna så jag längtar till sommaren då jag vill läsa massor. Har precis börjat på Martina Haags bok.