onsdag 13 maj 2009

Godmorgon!

Jag vaknade redan 5.30 i morse av att solen sken in genom sovrumsfönstret för fullt. Om jag ligger på ett speciellt sätt i sängen så kan jag faktiskt se vad himlen har för färg och då när jag vaknade och kikade ut var himlen knallblå. Det är den fortfarande! Bestämde mig i alla fall för att det var lite väl tidigt att gå upp och försökte somna om. Det gick sådär... Till slut lyckades jag i alla fall, bara för att 10 miniuter senare vakna av Anders alarm på mobilen. Så kan det gå! Käkade frukost ihop och sen tog jag på mig träningskläderna och tog en härlig morgonpromenad runt strömmen. Vad fint det är med all grönska och alla blommor. Jag önskar att jag hade tagit kameran med mig, men det får bli nästa gång. Hoppas att jag är lika pigg i morgon. Jobbar dock till tolv i natt så vi får väl se...

Igår var jag ledig hela dagen. Att få vara ledig en dag mitt i veckan är nog enda fördelen med att jobba helg ibland. Tog en härlig sovmorgon och sen blev det ett lunchpass Step på Friskis. Ett tag tränade jag Step och Aerobics flera gånger i veckan, men nu det sista året har jag lagt av mig. Insåg i alla fall vad roligt det är med Step, och det om något är ju verkligen en bra morot.

På eftermiddagen var vi uppe hos Johan, Kerstin och barnen och lämnade Jonathans födelsedagspresenter. Mysigt att träffa gullungarna igen. Det blir inte så ofta som jag skulle önska... Vi tog några riktigt fina bilder, men Anders har kameran med sig till jobbet, så de får jag visa en annan dag.


Här är i alla fall presenterna som Jonathan fick. Bilarna var mycket uppskattade!

1 kommentar:

ELIN sa...

Riktigt sotis för att du får gå runt strömmen när det är så fint ute. Sist jag var där kunde man nääääästan skymta litelite grönt om man tittade noga. Och när jag kommer ner den 21:a är nästan det finaste förbi.

Och PS: Step och aerobics rockar!! :D