måndag 11 maj 2009

Helgens bestyr

Så var det måndag igen och ännu en vecka att sätta tänderna i. Undrar om den går lika fort som den förra. I det här tempot är det ju för sjutton snart jul igen...

Helgen som varit bestod av allt från shopping, konsert och jobb till fest, seghet och mer jobb. Hade en lugn fredagskväll i soffan, proppmätt efter thaimat och lite lagom trött efter jobbet. Anders spelade i värmekyrkan med Lalles Bodega tillsammans med Magnus Bäcklund. Det var någon firmafest. Jag blev erbjuden att följa med som fotograf, men jag valde soffan istället.

Lördagen började tidigt. Redan 5.45 ringde klockan och 7.00 satt jag på jobbet. Det var himla segt i början, tror jag det en lördagsmorgon... Slutade klockan 14 och då hämtade Anders mig och vi åkte ut till Ingelsta för att handla lite på Systemet och dessutom handla en födelsedagspresent till Jonathan. Väl hemma slappade vi lite och sen tände vi grillen. Potatissallad, kycklingfilé och grillad haloumiost bestod måltiden av. Mums!

När jag fyllde år i mars fickl jag biljetter till Fantastic Four på Skandiateatern och i lördags var det dags så efter maten traskade vi upp dit. Det var en jättekul konsert! De är kalasduktiga! Efter konserten träffade vi Lillemor och Patrik och tog en öl på Saliga Munken. Det fanns inga bord inne så det blev till att sitta ute. Insåg rätt snart att det var för kallt så vi gick vidare till O'Learys och tog ytterligare en öl. Gick hemåt vid 1-tiden, men bestämde oss till slut för att kila ner till Palace där ett gäng kompisar härjade runt. Det var faktiskt riktigt roligt, men jag ångrade mig lite igår... Jag var seeeeeeeeeeeeeeg hela dagen igår och det var seeeeeeeeeeeeegt att jobba till 21.45. Sängen var fantastiskt skön när jag väl fick lägga mig igår kväll!

Idag är det jobb som gäller och när jag slutar 18.30 ska vi träffa Marcus och Becci som är hemma i Sverige ett par veckor. Ska bli så roligt att se dem igen!

Nu ska jag ta och fixa lite frukost. Passade på att ta sovmorgon idag, det var jag värd efter dagen igår!

2 kommentarer:

ELIN sa...

Du har hunnit med saker i helgen du. En annan har ju legat på latsidan. Eftersom jag fortfarande är ny på den här bloggshiten (nää, sorry lilla bloggen, jag älskar ju dig!!) så vet jag inte om du får mina kommentarer. Skrev en här om dan men det står att du har noll kommentarer. Elin did wrong?

ELIN sa...

Yes! Jag tror det funkar! :D