fredag 1 maj 2009

Solen skiner och jag sitter inne :-(

Sitter just nu på jobbet och passar på att blogga lite nu när jag har rast. För ett tag sen kom motorcykelkortegen förbi och det brummade rejält i säkert 20 minuter. Tråkigt att jag inte kunde stå i solen och kika. Lillemor skulle åka med tillsammans med sin P. Hade varit skojjigt att se, men jag tror att jag fick en skymt av dem uppifrån fönstret här på jobbet.

Gårdagen var toppen! Vi var hemma hos Kela och Robban och grillade, drack vin och bubblade för fullt. Jag hade jättetrevligt! Det blev dock ingen eld för vår del eftersom vi kom igång med grillandet så sent, men vi kände röklukten i alla fall. Tanken var nog att vi skulle ha suttit ute, men det var kallt och blåste så vi dukade inne istället. P, Lillemor och jag gick hem skapligt eftersom både L och jag skulle jobba idag. Var ändå lite seg när jag vaknade, men det försvann så fort jag kom igång ordentligt.

Ikväll ska jag och Anders mysa till det med Tacos... Mmmm! Det var riktigt längesedan vi åt det, så det ser jag verkligen fram emot. Anders möter upp mig när jag slutar vid 15.30 och så ska vi knata bort och handla lite. Hoppas att vädret håller i sig! Då kanske vi till och med kan hinna fixa till på takterassen så att vi kan sitta ute en stund sen. Nä nu är det slut på min rast och dags att dra sitt strå till stacken här på jobbet.

Inga kommentarer: