torsdag 14 maj 2009

Mosig

Det blev ingen morgonpromenad idag. Kom hem från jobbet strax efter 12 i natt och var helt slut. Vad mycket ensama, sjuka, fulla och konstiga människor det ringde igår. Jag var helt mosig i huvudet till slut och kände mig jättedeppig när jag kom hem. Som tur var så var Anders vaken och kunde ge mig en stor kram, för det behövde jag verkligen! Sen har jag så svårt att bara gå och lägga mig och sova när jag har jobbat sent. Jag är på nåt vis så uppe i varv så det tar ett tag innan jag kan komma till ro och somna.

Ja ja, efter en välförtjänt sovmorgon idag känns det mycket bättre. Har precis ätit havregrynsgröt med frusna hallon. De var alltså frusna innan jag la dem på den varma gröten. Det var smaskigt! Det var längesedan jag åt gröt till frukost... Kanske ska varva den vanliga filen med müsli och banan med havregrynsgröt någon gång ibland. Tål att tänkas på!

Nu ska jag hoppa in i duschen och fixa till mig lite innan jag sticker till jobbet. Ska vara med på ett telefonmöte idag vid 13 och slutar inte förrän 21.30, så det blir en lång dag. Förhoppningsvis känner jag mig inte lika slut som igår när jag kommer hem.

4 kommentarer:

ELIN sa...

Bra idé att ta upp grötätande igen. Borde jag oxå göra. Har till o med köpt en ny, fin, röd blank skål som bara skriker efter att fyllas med gröt.

Anders Berlin sa...

Ett mycket intressant inlägg om arbetstider och frusna hallon.
Puss!

Christina sa...

Elin: Gröt är gott! Tysta skålens skrik med en rejäl portion!

Anders: Visst är det intressant! Vi behöver inte prata med varandra hemma längre... Du kan läsa min blogg! Puss!

ELIN sa...

Det var Christian orolig för när jag skulle börja blogga, att vi inte skulle ha nått att prata om längre :)