söndag 5 april 2009

Borta bra men hemma bäst!

Sådär ja! Nu är vi hemma igen efter en toppenrolig helg i Sthlm. I fredags när vi kom upp tog vi en promenad från David som bor vid Hornstull, till Slussen och sedan till en bar på Götgatan. Jag var inte riktigt med på noterna. Trodde att vi faktiskt bara skulle ta en promenix och sen göra oss i ordning för att gå ut och äta. Fel, fel, fel! Från baren gick vi vidare till en indisk restaurang och efter det till ytterligare en bar. Kom hem vid 1-tiden.

Klockan 9 igår morse ringde klockan och då var det bara att pallra sig upp ur den sköna sängen för klockan 11 hade vi bestämt att vi skulle möta upp Stefan på The Venue för att bli tillpiffade i håret. Sagt och gjort, vi stack iväg till Karlavägen och hittade ett jättemysigt konditori där vi åt frukost och sen var vi 4 timmar hos Stefan. Anders rakpermanentade sig, färgade håret och klippte sig. Därav den enorma tidsåtgången... Lagom möra traskade vi sen ner på stan för att shoppa. Det gick sådär... Jag hade inte riktigt ork för att prova kläder och kände mig mest less. Men, men det får bli mer shopping en annan gång. För att fira våra 5 år som förlovade käkade vi musslor på en belgisk restaurang på vasagatan, Hörnans Belgobar. Fantastiskt gott och mysigt! Efter maten och några öl åkte vi tillbaka hem till David och fortsatte dricka öl. Blev utgång, en rockklubb inne stan, så det blev sent i säng.

Idag har vi mest slappat med David. Innan det bar av hemåt åkte vi förbi min pappas grav och planterade några påskblommor och önskade Glad Påsk. Vi fick lite problem när vi skulle få ner blommorna i jorden eftersom vi inte hittade några redskap. Verkar väldigt underligt att det inte finns vattenkannor, vaser och liknande. Vi traskade i alla fall omkring på kyrkogården utan att hitta något sånt....

Nu ska jag slänga mig i soffan och äta godis och kanske titta på en film. Ska kolla med Anders om han också är på... Lite mys är aldrig fel!

Inga kommentarer: